Viikko tunnit (kevät 2018)

KEHONHALLINTA PERUSKURSSI 2h

Peruskurssi antaa valmiuksia ymmärtää oman kehon toimintaa, ja opastaa liikkeisiin, jotka auttavat kehon oikeanlaisen ryhdin löytämisessä, kireiden lihasten rentouttamisessa sekä kehoa kannattavien lihasten vahvistamisessa. Sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille.

Peruskurssin käytyäsi omaat valmiudet jatkaa Kehonhallinta- tunneille.

Seuraavat peruskurssi: la 17.2 klo 9.30- 11.30


KEHONHALLINTA 1

Tässä ryhmässä opetellaan kehonhallinnan perusteita ja tehdään helppoja kehoa vakauttavia, voimistavia ja venyttäviä liikkeitä. Tunnilla syvennetään kehon tuntemusta ja kehonhallintaa pilatesmetodiin ja faskialinjaharjoitteluun pohjautuvien liikkeiden avulla.

maanantaisin klo 18- 19.00 (alkaen 12.2)


LIIKKUVUUS

Tällä tunnilla venytellään, rullaillaan ja tehdään liikkuvuutta parantavia dynaamisia harjoitteita. Tunnilla pyritään nivelten liikeratojen parantamiseen, lihaskireyksien vähentämiseen, ja lihasten palautumisen nopeuttamiseen. Liikkeet tehdään huolellisesti omaa kehoa kuunnellen ja hengitysrytmiä myötäillen.

Tuntien painotukset:

Selkä-lantio viikot: 7, 8, 13, 14, 19

Jalat viikot: 9, 10, 15, 16

Kädet-niska-hartia viikot: 11, 12, 17, 18

Keskiviikkoisin klo 18.15- 19.15 (alkaen 14.2)